perjantai 18. syyskuuta 2009

Anna mun kaikki kestää!


Eilisiltana tuli valmiiksi ensimmäinen tossu:


 


Iloisena esittelin tekelettäni bolgikuvaajalle. Sain kerrankin spontaanin, hyväksyvän ja iloisen kommentin:


 


Tää on hieno! Tää näyttää ihan teolliselta!


 


TEOLLISELTA? Samatien mun tuohtumismiskäyräni singahti uusiin sfrääreihin. Mun hieno käsintehty tossuni näytti TEOLLISELTA!?


 


Ensimmäisten pilkku- ja lisäyskerrosten jälkeen olin tullut sinuiksi Sandnesin Julheften mallin kanssa, joka oli marinoitunut ”to do –listalla” vuodesta 2007 ja olin todennut mallin kivaksi. Olin jo ehtinyt suunnitella tämän tossuparin tekemistä isoin sarjoin joulumyyntiin. Ja sit joku sanoo sitä teollisen näköiseksi! En tiennyt itkeä vai nauraa mutta joka tapauksessa oli tooosi loukkaantunut. Vähältä piti ettei bogikuvaajasta tullut TAAS ex-blogikuvaaja… teollisen näköinen…hmph…


 


Piti vielä ennen nukkumaanmenoa tikutellä pari kerrosta revontulta ihan vaan rauhoittuakseni ja saadakseni unen päästä kiinni. Kiukutti ankarasti. Blogikuvaaja epätoivoissaan yritti selitellä ja mitä enemmän selityksiä kuulin sitä enemmän kiukustuin. Miten ne pilkkurivit ovat niin systemaattisessti järjestyksessä, et sä tavallisesti tällaista tee… Ou nou.


 


Tein kuitenkin tossulle parin:


 


Ja pariskunnan heitän Sukkasadon Heinälatoon!


 


Malli: Sandnes Julhefte 07


Puikot: 3½


Lanka: Gjestal Janne 101g. (Harmaata 75 ja punaista loput)


 


Tossuja oli hauskaa neuloa ja malli oli pienien alkuvaikeuksien jälkeen helppo. Siispä olen jo suunnitellut niille jatkoa… Ja varmistan ettei seuraavat näytä teollisilta… Tosin näillekin täytyy kummallekin tehdä vielä kaverit – niissä on sittenkin se oikea KÄSITYÖN leimaSilmänisku Vahinko, jonka aiheutti kiukkuinen alitajunta…huomaatko mikä?


 


Tassukin ihmetteli mistä tämänkertaisessa kähinässä onkaan kysymys:


 


Vuorokauden kuluessa olen kuitenkin (pienien ”ohjausten” avulla) tullut tietoiseksi siitä, että on hienoa että mun työtä kerrankin kehuttiin ja vilpittömästi arvostettiin. Ja siitä, että me kaikki arvostetaan erilaisia asioita. Ja se on rikkaus!


 


Kostoksi kuitenkin laitoin tänään kauppareissulle pinaattitunikan. Norolangasta ja helmat epäsymmetriset!


 


Viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!