tiistai 22. maaliskuuta 2011

HHV 5 = täydellinen neulontaelämys


Viime yönä klo 00.31:


 


Vaikka väsytti niin en voinut lopettaa ennen kuin viimeinenkin silmukka oli päätelty. Sen jälkeen huivi etikkakylpyyn lavuaariin ja minä peiton alle unten maille.


 


Aamulla klo 7.48:


 


Taloyhtiön kuivaushuoneessa.


 


Uusimman Modan (2/2011) malli 25. Lanka: Schachemmayr Thermal Wool (aiemmin Rheuma Thermal Wolle, 50g=310m). Puikot 4,5 Knit Pro pyöröt 60 cm (en malttanut vaihtaa pidempään työn aikana). Menekki 83 grammaa.


 


Modan ilmestyessä tämä oli ensimmäinen malli, joka jäi mieleen. Ja kun lankakin löytyi omasta hyllystä ja HHVkin on niin… Täydellinen neulontaelämys!


 


Ensin neulottiin kolmio. Sitten siivekkeet. Yläreunan silmukat päättelin virkkaamalla 3,5 koukulla.


 


Sitten poimittiin ulkoreunasta silmukat ja neulottiin pitsiä 16 krs:


 


Sen jälkeen luotiin reunana silmukat ja sitä neuloessa pääteltiin kerros kerrokselta pitsireunan silmukat.


 


Neulontaelämys oli täydellinen! Ei liian helppo eikä liian vaikea malli. Sopivasti aivojumppaa. Lanka sitten? Mulla on tätä ollut kaupassa jo monta vuotta enkä koskaan aikaisemmin ole neulonut siitä mitään! Myyty on jos joku on Reumalankaa osannut kysyä mut muuten… Viime vuonna tähän lankaan alkoi tulle värejä ja mallejakin on ollut lehdissä. Muitakin kuin niitä perinteisiä selänlämmittimä tai hartiajuttuja. Nymmää olen ihan koukussa – lanka oli ihanaa neulottavaa! Taisin saada uuden lempparin.


 


Nyt huolestuttaa. Puodissa on tällä hetkellä 97 eri lankalaatua ja mä olen neulonut niistä vain 55 eli vähän yli puolet! Montakohan yhtä ihanaa neulontakokemusta mulla on jäänyt väliin? Ahdistaa… Meen neulomaan hetkeks soffalle ennen nukkumaanmenoa... Huomisen sukkakurssin kotiläksyt on vielä vaiheessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!