torstai 25. kesäkuuta 2026

Kesäkuu vol 1, Matildan kesäkauppa ym

Kesäkuu on hujahtanut ohi huikeaa vauhtia! Blogiparka on taas jäänyt ihan heitteille. Tosin naulomuksetkin ovat olleet tyyliä sukka silloin ja toinen tällöin. Kesän ensimmäiseen 2X-seuran neulomakerhon laiturineulojaisiin sentään pääsin. Kirkon laiturille oli kokoontunut mukava porukka:

Seuraaville osallistuin vaan etänä oman rannan keinussa:

Alkukuussa oli mun ensimmäiset puotipuksupäivät Matildedalin Kesäkaupassamme. 

Sää oli kaikkea muuta kuin kesäinen. Kylmää ja lauantaina vettä tuli kuin aisaa... Arvatkaapa oliko kiirettä? Siispä oli välillä ihan hyvä aika testata jänniä Addin CraSy Snake -puikkoja. Hauskoissa mutkallisissa puikoissa sormet asettui just sopivasti ja voi olla varma, ettei puikot putoo työstä vaikka vähän löysäkin käsiala olis.

Siinä puodissa pyöriessä tuli hyväksi havaittua myös Katian keränpidin. Mainio keksintö, joka pitää kerän kasassa ja juoksevana vaikka itte juoksisi neuloessansa! Kolmen päivän aikana syntyi pari paria vauvan palmikkosukkia. Tää on ny mainos: Puikkoja, keränpidikkeita ja sukkiakin löytyy Matildedalin Kesäkaupasta taas viikonloppuna pe-la ja heinäkuun alussa joka päivä!

Kolmen päivän puotipuksuputki olisi ollut aika rankka, jos olisin ajellut Matildasta Turkuun ja takas joka päivä. Siispä viime syksyisen ystävien kanssa vietetyn viikonlopun rohkaisemana varasin kortteerin. Perniön Majoitus on ihanan rauhallinen, viihtyisä, edullinen ja isäntä avulias (ja puhelias). Arvatkaapa oliko ihanaa palata majapaikkaan talven jäljiltä tosi kylmän, kostean (ja hiljaisen) halkokuivaamon kesäkauppapäivän jälkeen, kun kuulin, et puolen tunnin kuluttua olis sauna lämpimänä vain minua varten! Ulkona odottova tervetuloa toivoittava "kaivon henki" ei kummitellut unissa, jotka oli ehkä vuoden parhaat!

Hissu oli reissun ajan hyvässä hoidossa. Niin hyvässä, että kun sunnuntai-iltana kaahasin sitä ikävissäni hakemaan, niin sillä oli parempaa tekemistä... Siispä just auringon laskiessa oli vaan pakko lähteä eteenpäin ja mennä iltauinnille just ennen auringonlaskua.
Maanataina olikin vapaapäivä. Turun asiointireissun jälkeen Hissukin oli palautunut kotiin. Pitkään odotettujen sateiden jälkeen pääsin toteuttamaan itseäni...

Ja taas ilta-uinti ja aamusella töihin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!