Kuuntelen aina työmatkoilla äänikirjoja. Vois sanoa, että olen vähän addiktoitunut. Näin matka ei tunnu missään ja monta kertaa kotipihalla jään vielä autoon kuuntelemaan vielä hetken... Ja jos on oikein jännä kohta, niin jatkan vielä kotonakin. Kummityttöni pitää instagramissa @sinin_sivuilla kirjagramia ja usein sieltä löydän seuraavan kirjan. Yksi sarja oli Lehmuslahti ja vaikka en ole kovin insta-aktiivinen, niin huomasin kerran kommentissa "epäsuoran vihjauslauseen" et josko "joku" kutois kummitytölle Lehmuslahti-sukat...
Kummitätihän kutoi sukat, vaikka vaihdevuosioireista kärsivänä tarvitsi Annin Niskasen ensimmäinen Lehmuslahti-osan jälkeen terapiaksi pari raakaa murhakirjaa ja yhden asiapitoisen.... Lankana näissä Lankavan Lysti ja puikoilla 3½ neuloin. Jostain ihme syystä päätin antaa Lehmuslahdelle toisen mahdollisuuhen, koska jopa toinenkin veljentytär (joka ei kulemma ikinä lue mitään ja jota pidän ihan järki-ihmisenä) oli hurahtanut kirjoihin.Yks lauantai, ku olin matkalla töistä mökille, olin just päättänyt et lopetan kakkososan kuuntelemisen. Liikaa säätöä tällaiselle vanhapiikatädille. Ja just sillä kohdalla kirjassa majataloon ilmestyi kissa! Hemmetti. Pakko jatkaa. Paraisilla huomasin, etten ehdi seuraavaan lossiin ja päätin mennä Sattmarkin kautta ihan hissukseen... Siinä körötellessäni ja kirjaa kuunnellessa jossain vaiheessa ihemtttelin, et tän tienhän piti olla hiekkatie! Maisemakin oli ihan outo... Yks käännös vasemmalle oli jäänyt väliin. Siispä uukkari ja kauheeta vauhtia takaisin ja oikealle tielle. Jo kolmannelta lossilta myöhästyneenä näpyttelin äkäisiä tekstareita kummitytölle, joka tietenkin välitti ne koko suvulle... Taas sai vanhapiikatäti aihetta nauruun! Pakko myöntää, että kuuntelin jo kolmannenkin osan. Siihen väliin tarvittiin kyllä Rouva Cadellin lankakauppa (ihan riemastuttava opus näin lankakauppiaana). Seuraavaa osaa likeidean kannalta jo odottelen :)
Tokihan välissä on ollut muitakin sukkasia. Kesäsukkanagat on jokavuotinen odotuksenaihe. Lainesin Summer Sock Infinity on raikas raitalanka. Keräkoko on jännä:80 g ja 340 m. Langasta taas kaksi identtistä sukkaa kärjestä alkaen. Minäkin aloitin kärjestä jo keväällä. Jostain syystä homma jäi kesken eikä huvittanut ja sukka lojui kässäpussin pohjalla monta viikkoa. Noi "väärin päin" neulotut ei vaan oo mun juttu. Siispä purin ja tein ensin parin varrettomia tennarisukkia koko 39-40:
Jämistä tein vielä toiset - koko vissiin jotain 35-36:
Puikot Zing 15 cm sukkikset. Isoissa 15 s/puikko ja pienemmissä 14.






























.jpg)



















