torstai 9. elokuuta 2012

Lomatunnelmia Tassulasta







Susul on vähän käynnistysvaikeuksia pitkän blogitauon jälkeen. Mä ajattelin vähän autella sitä alkuun. No kyllähän muaki vähän ottaa viikseen se et kaikki mun hienot kuvat on täält Vuodatuksest hävinny – olenhan mä sentään tän blogistanian komein kissa. Ainakin omasta mielestäni. Mut on sitä nyt pahempiakin asioita tapahtunu. Joskus on joku myyräkin pääsy karkuun. Ja sekin oli aika nolo juttu ku päästäinen meni piilon mun hännän alle enkä mä tienny mis se oli. Arvatkaas oliks noloo?

 



 

Mä sain elää melkeen kolme viikkoo oikeeta metsäkissan elämää. Luulin taas et se lottovoitto oli tullu mut maanataiaamuna mut taas sullottiin koppaan ja tuotiin tänne kaupunkiin. Tää viikko olis ollu ihan lepoa ellei Susu olis joka ilta riehunu pölyimurin ja tamppauskepin kanssa pitkin huushollia. Onneks se kävi välil töis ni sain levätä. Ja onneks se nyt on rauhottunu ja täällä on aika siedettävää. Myyriä ei kyl ol mut ei oo sitä ilkeetä tyttökissaakaan ja niit kamalii pääskysii, joitten takia mun on pakko sännätä talon alle piiloon!

 



 

No lomal olles Susu ja Karvinen teki klapei niinku aina. Mäkin autoin – klapipinon alla on kiva pressu, jonka alla voi piileskellä ja ainakin viime vuonna pinos oli sammakoit!

 



 

Alkuviikost oli parina yöna komeet ukkoset. Jos ihan totta puhutaan ni mä olin varmuuden vuoks sängyn alla piilossa. Ei mua pelottanu mut…

 



 

Susul on vähän kettumainen pomo kun se ei maksele noit lomarahoi. Susu on ratkaissu asian sillee, et se tuhlaa Karvisen lomarahat. Tänä vuonna se sai niil rahoil ikioman nuohoussetin. Honkkarist se ostettiin ja se maksoi 12,95 euroo:

 



 

Siin oli vaan sellanene pikku vika set yhteen rööriin se oli liian suuri. No ku kert nuohota piti ni me pojat rakennettiin korvike:

 



 

No mä toimin kyl enempi työnjohdollisis tehtävis…

 

Must on aika kummaa et vaiks ollaan oltu saares ni kalaa en oo saanu tarpeeks. Yhtenä iltana Susu kuiteski päätti ryhtyä huolehtimaan mun sapuskoista. Karvis löys ison madon ja Susu meni laiturin nokkaan onkimaan.  

Seitsemän vaivaista särkeä se sai. Ja perkaskin ne. Ja mä ihan säälistä popsin ne kaikki saman tien ku se oli niin tyytyväinen itteensä.

 

Yks aamu ne päätti lähteä Airistolle pilkil. Mut suljettiin siks aikaa sisäl mut ei se mitään ku olin aika väsy jo. Aamiainen Airstolla oli kuulemma muuten hieno, mut aallokko oli niin kova ettei kahvi pysyny kupis eikä ahven tarttunu pilkkiin.





 

Miks ihmees piti ne kaffet juoda siel venees ku seuraavaks ne kävi yhdes saares.





Se saari ei kuulemma keikkunu ollenkaan eikä siel ollu kärmeksiäkään. Karvis kuulemma pelotti ne pois huutelemalla et tömps tömps. Oli siellä ollu hienot maisemat.





 

Saman iltan oli tyyntä ja auringon laskun aikaan ne taas häipy johonki.





Tulles Susu oli ihan leuhkana ku se oli saanu hauen! Ei se siit hauest vaan siit et oli ollu reipas eikä huutanu ollenkaan eikä edes heittäny vapaa veteen. Karviselt oli hauki päässy karkuun mut se kesti sen ku mies… Mä yritin sitä vähän lohduttaa et kyl multakin on joskus myyrä päässy karkuun. Ja Karvis sen hauen mul sit fileroi. Eihän akoist sellaseen homman olis.





 

Mul oli siin sit ruokaa päiväks. Seuraavan iltan ne laski verkon ja mä sain taas ruokaa:







Tost riitti evästä jo kapunkiin asti. Mut en syöny kaupungis haukee. Kuka sitä syö jos ei oo kiljuva nälkä. Ei Susu ja Karvis ittekkään söis jos niil olis vaiks makkarapaketti jossain jemmas.

 

Mut ku ilta on ihana ja on tyyntä ja kaikki myyrät kuuluu pal paremmin ni mä lähdin yks ilta vähän yöjalkaan. Kuka viiteis olla sisällä jos yö on näin hieno?





 

Susu oli vähän uneton ku mä tulin kotiin vast aamukuudelt. Kyl mä kuulin ku se huuteli jossain mut mul oli vähän tärkeempii bisneksii meneillään:





 

Mul on uudet punkkiaineet ja ne toimii vähän paremmin ku viimevuotiset. Mut joka päivä mul tehdään punkkisyyni. Täl kerral löyty vaan neljä. Oikeestaan se syyni on aika kivaa. Kutittavat otukset napataan pois ja mua aika usein ihan kehrätyttää.

 



Nii se loma sit meni ja viikko tähän perään. Ny mä olen uudelleen punkkivoideltu ja hyvin levänny ja mulla on kaks uutta hienoa kilikellopantaa hankittuna (hävitin edellisen suurissa seikkailuissani). Mä olen ihan valmis viikonloppuun, joka alkaa huomenna!





 

Kivat teillekki!



t. TASSU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!