tiistai 1. tammikuuta 2013

Synttärit!



Taas on koko maailma juhlinut ja on syytäkin. Minä - Blogikissa Herra Hassu Tassu Kissanen täytän tänään kokonaiset kuusi vuotta! Blogikuvaaja Karvinen otti eilen virallisen kuusvuotispotretin:
 Enkös mä olekki komea?

Me vietettiin mun synttäreiden aattoa täällä Karvislandiassa kun tää paikka on vähän niinku maalla eikä täällä mun synttäreiden vuoks paukutella raketteja niin paljon kun kaupungis. Kai  jossain vähän paukkui mut en mä mitään kuullu ku porukat kuunteli melkeen koko päivän Radio Aallon 365-listaa ja välillä oli nappulat kaakossa. Mut kyl me leikittiinki.
 Sain Mummilta ja Pappalta joululahjaks kaks tollast perhost ja toinen on täällä ja toinen kotikotona. Sitä on mukava halailla ja paijata. Ja sit täälläkin on sellainen valo, jolla me Karvisen kanssa leikitään. Jonain päivänä mä saan sen kiinni – ihan varmasti!

Ulos en viitsiny mennä ollenkaan ku siellä on ihan märkää ja ällöä. Mut mä olen ahkerasti sisäillyt. Ikkunasta toiseen katsomaan naapurien kissoja ja välillä lintuja. Ja täällä on kiva kiipeilysysteemi – ensin hyppään kaiuttimen päälle, siitä takan päälle ja siitä lautaa pitkin kirjahyllyyn.
Yläilmoista on hyvä vahtia kaikkea, mitä ympärillä tapahtuu.

Sitku vuosi vaihtui ni me valettiin kaikille tinat saunassa. Mun tina oli ihme möykky, mut mun mielestä se ennusti täks vuodeks entistä enemmän ahvenfileitä ja paljon hiiriä. Synttäriaterian sain jo yöllä – katkarapuja tietenkin!

Porukat on taas tehneet jotain uudenvuodelupauksia. Aamulla ne hyppeli vaakalle ja pois ja siirteli sitä vaakaa paikast toiseen et lukemat näyttäis paremmalt. On ne vähän pöljiä – kyl sen ny peilikin kertoo et paksuja ne on. Ei ollenkaan näin sutjakkaassa ja sopusuhtaisessa kunnossa kuin minä:

No kävi ne sit tunnin lenkillä ja sillä aikaa mä vähän huolsin turkkia ja otin kauneusunet. Sen jälkeen sainkin taas katkiksia. Synttärit vois olla vaiks vähän useammin!

Niinku te kaikki näette ni mä olen varsin hyvän näköinen ja komea katti. Sen on huomannu myös kissataitelija Tuovi Hyttinen. Moni on varmaan nähnyt Tuovin kissakortteja ja tyynyliinoja erilaisissa myyjäisissä ja käsityötapahtumissa, mut nyt me saatiin Tuovilta joululahjaksi jotain ihan ennennäkemättömän hienoa:

Ei varmaan jää kenellekään epäselväksi kuka on istunut mallina… Minä olen komea ja Tuovi on taitava! 
 Olen hyvin tyytyväinen - varsinkin häntäni on oikein edukseen Tuovin ikuistamana!

Susu tos meitti et mä olen koht kouluikäinen mut Karvis sanoi et mä olen 42 vuotias… Kouluun en kyl mee mut synttäreitä voitais viettää seittemän kertaa vuodes. Katkarapuja…NAM!

21 kommenttia:

  1. Onnittelut Tassulle synttäripäivän johdosta! Olet kissa parhaassa iässä! :-)

    VastaaPoista
  2. Sylin täydeltä onnea päivänsankarille, totisesti kaikki herkkusi olet ansainnut, ny äiskä ei saa pihtailla ku noin upeita taulujakin on saanut:))

    VastaaPoista
  3. Paljon onnee kamu! Meillä on synttärit vast kesän alussa. Täälläkin muuten ammuttiin raketteja sun synttärien kunniaks, me kateltiin mamin kanssa niitä olkkarin ikkunasta

    VastaaPoista
  4. Onnea synttärisankarille. T:Leevi (kohta 11v)

    VastaaPoista
  5. Komeudesta olen samaa mieltä. Onnea synttäreiden johdosta!

    VastaaPoista
  6. Kyllä toi Tassu on sitte komee, oikein turkki kiiltää, näkee että on hyvissä ruu'issa. Juttu oli taas oikein mukava ja hupaisa! Piirretyt kuvat Tassusta aivan ihastuttavia. Pitkää ikää Tassulle ja terveyttä!

    VastaaPoista
  7. Onnea sankarille!

    Terv.

    salainen ihailija :)

    VastaaPoista
  8. Synttäri onnittelut Tassulle!

    VastaaPoista
  9. Onnea, onnea, onnea vaan, kermainen hiiri ja ahvenfilesaari!
    t. Soodi ja Sonffi kera henkilökunnan

    VastaaPoista
  10. Komea olet! Onnea, onnea, onnea!

    VastaaPoista
  11. Voihan vihne ku unohdin sun synttärit, mä kyll tiesin ett ne on nyt. No, katkiksia ei kyll voi postitse lähettääkään.
    Oot hieno ja komea, ja taiteilija on hienosti saanut sut ikuistettua.
    Paljon onnea ja hyviä affen-aterioita sitt kesällä.

    VastaaPoista
  12. Hiukan myöhässä tulevat synttärionnittelut! Ehkä sä voisit saada tänäänkin katkiksia? Meinaan, kun onnittelujakin tulee tänään :)
    -Mamarosa

    VastaaPoista
  13. Onnittelut Tassu!!! Mä en olekaan saanut koskaan katkiksia - pitänee pyytää. Mä kyllä pyydän ja vaadin nykyisin paljon - ihan solkenaan karjun ovella. Paitsi just nyt kun ne rontit jätti munt ulos koko yöksi! Nyt toi Piiku käy mua halimassa koko ajan ja jotain se yrittää kertoa että huomenna mennään kisuraasu lääkärille - mutt onneks mä en tajuu mitään. :)

    VastaaPoista
  14. Komea kuva päivänsankarista, vaan komeahan tuo on mallikin :)Täällä asti juhlittiin herran synttäreitä ilotulituksen loisteessa herkutellen :)

    VastaaPoista
  15. Onnea komealle Kissalle ja monia vuosia lisää kera affenfileiden ja katkisten!
    Hienot on piirrokset, kyllä mallin niistä tuntee.

    VastaaPoista
  16. Myöhästyneet onnittelut Tassulle! Ja muotokuva on aivan upea:)

    VastaaPoista
  17. Mahtavan paljon onnea upealle kissaherralle, vaikkakin hiukan myöhässä! Mukavasti kuuluu synttäripäivä kuuluneen ilman minuakin.

    VastaaPoista
  18. Myöhästyneet synttärionnittelut Tassulle!

    VastaaPoista
  19. Mammalta ja veljeltä myös onnittelut Tassulle - vähän kateellisina ovat seuranneet Tassun kissanpäiviä!

    VastaaPoista
  20. Onnea Tassulle merkkipäivän Johdosta!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!